مرحله 1: مخاطب هدف خود را تعریف کنید
- مشتریان کاملا مطلوب شما، جمعیت شناسی، علایق و رفتار آنلاین آنها را بدانید.
- تحقیقات بازار را برای به دست آوردن بینش در مورد ترجیحات و نیازهای مخاطب هدف خود انجام دهید.
- از ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس برای تجزیه و تحلیل داده های وب سایت و رفتار مشتری استفاده کنید.
مرحله 2: تعیین اهداف تبلیغاتی واضح
- هدفی را که میخواهید از طریق تبلیغات به دست آورید، تعیین کنید، مانند افزایش ترافیک وبسایت، ایجاد سرنخ، یا بهبود تبدیل.
- اهداف مشخص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و محدود به زمان (SMART) را تنظیم کنید.
مرحله 3: یک استراتژی بازاریابی جامع ایجاد کنید
مرحله 4: وب سایت خود را برای تبدیل بهینه کنید
مرحله 5: از بهینه سازی موتور جستجو (سئو) استفاده کنید
- تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید و محتوای وب سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید.
- سرعت بارگذاری صفحه را بهبود بخشید، از متا تگ های توصیفی استفاده کنید و بر ایجاد لینک های برگشتی با کیفیت بالا تمرکز کنید.
مرحله 6: از تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) استفاده کنید
مرحله 7: در تبلیغات رسانه های اجتماعی شرکت کنید
مرحله 8: بازاریابی تأثیرگذار را کاوش کنید
مرحله 9: نظارت، تجزیه و تحلیل و بهینه سازی
25 نکته برای تبلیغات فروشگاه اینترنتی موثر:
- از تصاویری چشم نواز در تبلیغات خود برای جلب توجه استفاده کنید.
- سرفصلهای تبلیغاتی جذاب بسازید و آنهایی را کپی کنید که با مخاطبان هدف شما طنینانداز شود.
- برای جذب مجدد مشتریان بالقوه ای که علاقه نشان داده اند، کمپین های بازاریابی مجدد را اجرا کنید.
- با استفاده از ایمیل مارکتینگ میتوانید سرنخها را پرورش دهید و خریدهای تکراری را افزایش دهید.
- تخفیفات یا تبلیغات انحصاری را برای خریدارانی که برای اولین بار خریداری می کنند ارائه دهید.
- از طریق پیشنهادهای محدود یا اعلانهای سهام محدود احساس فوریت ایجاد کنید.
- برای تبلیغات متقابل با مشاغل مکمل همکاری کنید.
- وبسایت خود را برای دستگاههای تلفن همراه بهینه کنید تا تعداد رو به رشد کاربران تلفن همراه را برآورده کنید.
- از توصیفات یا نظرات مشتریان در تبلیغات خود برای ایجاد اعتماد استفاده کنید.
- با قالبهای تبلیغاتی مختلف مانند تبلیغات ویدیویی یا تبلیغات تعاملی آزمایش کنید.
- آزمایشهای A/B را برای بهینهسازی عناصر تبلیغاتی مانند سرفصلها، تصاویر یا CTA اجرا کنید.
- از تبلیغات هدفگیری مجدد استفاده کنید تا به مشتریان بالقوه محصولاتی را که مشاهده کردهاند اما نخریدهاند یادآوری کنید.
- در انجمن ها یا انجمن های مرتبط با صنعت شرکت کنید و خود را به عنوان یک متخصص معرفی کنید.
- برای ایجاد انگیزه در خرید، ارسال رایگان یا بازپرداخت بدون دردسر را در نظر بگیرید.
- با ریز اینفلوئنسرهایی که مخاطبان بسیار درگیر در حوزه کاری شما دارند همکاری کنید.
- استراتژیهای تبلیغاتی رقبا را رصد کنید و فرصتها یا شکافهای موجود در بازار را شناسایی کنید.
- از تقسیمبندی مشتری برای ارائه تبلیغات شخصیشده بر اساس اولویتها یا خریدهای گذشته استفاده کنید.
- محتوای جذابی مانند پستهای وبلاگ، ویدیوها یا اینفوگرافیکها را در یک ایجاد کنیدمخاطبان خود را جذب و آموزش دهید.
- از رویدادها یا وبینارهای مرتبط حمایت مالی کنید تا دیده شدن برند را افزایش دهید.
- عناصر اثبات اجتماعی مانند نشان های اعتماد یا تعداد دنبال کنندگان رسانه های اجتماعی را در تبلیغات خود پیاده کنید.
- برای ایجاد سر و صدا و افزایش آگاهی از برند، مسابقات یا هدایایی را اجرا کنید.
- لیست محصولات را با توضیحات دقیق، تصاویر با کیفیت بالا و نظرات مشتریان بهینه کنید.
- چت زنده را در وبسایت خود اجرا کنید تا به مشتریان بالقوه در زمان واقعی کمک کنید.
- برای پستهای وبلاگ مهمان یا مصاحبههای پادکست با تأثیرگذاران صنعت همکاری کنید.
- به طور مستمر روندهای صنعت را زیر نظر داشته باشید و استراتژی های تبلیغاتی خود را مطابق با آن تطبیق دهید.